top of page
Typewriter

Mietteitä digiajan ilmiöistä ja yrittämisestä

Writer's pictureJari Järvinen

Asiakastyytyväisyys mittari | Customer Satisfaction (CSAT)

Updated: Oct 7

Customer Satisfaction on mittari asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Se kertoo kuinka tyytyväinen tai tyytymätön asiakas on palveluusi.


Mitä Customer Satisfaction (CSAT) kertoo sinulle?


Customer Satisfaction kertoo siitä miten onnellinen tai onneton asiakas on saamaansa palveluun. Asiakastyytyväisyys mittaaminen koskee yleensä yksittäistä tapahtumaa esimerkiksi yritykseesi tulleen tukipyynnön ratkaisua. Ratkaistiinko se asiakkaan mielestä hyvin, vai riittämättömästi.


Miksi asiakastyytyväisyyden mittaaminen kannattaa?


Asiakastyytyväisyys eli Customer Satisfaction (CSAT) on hyvin tapahtumakohtainen mittaus, joten sillä saat hyvin täsmällisen kuvan tuotteesi tai palvelusi eri osatekijöiden toimivuudesta. Toisin sanoen mihin osiin palvelussasi tai tuotteessasi ollaan tyytyväisisä tai tyytymättömiä. Näin osaat keskittyä parantamaan asiakkaalle merkityksellisiä kohtia palvelussasi.


Miten asiakastyytyväisyys mitataan ja lasketaan?


Tyypillinen tapa on lähettää kysely asiakkaalle heti sen jälkeen kun hän on ollut vuorovaikutuksessa yrityksesi, tai jonkin tietyn tuotteesi osa-alueen kanssa. Kyselyssä pyydetään asiakasta arvioimaan tyytyväisyyttä asteikolla 1-10. Pisteiden summa jaetaan vastaajien määrällä ja näin saadaan keskimääräinen tyytyväisyys.


Asiakastyytyväisyys CSAT Customer Satisfaction mittari | Jkaksi J2







Haluatko parantaa palvelusi asiakaskokemusta?


Tarkastamo on palvelumme, joka auttaa sinua kehittämään asiakaspolkuasi ja sen tuottamaa asiakaskokemusta. Näin voit kasvattaa asiakastyytyväisyyttä ja liiketoimintaasi.


Tämä on helppo ja tehokas tapa saada selkeä kuva palvelusi asiakaspolusta ja sen kehitystarpeista. Teemme sinulle auditoinnin, jossa kartoitamme asiakaskokemuksen kannalta tärkeät kohdat ja ehdotamme konkreettisia toimenpiteitä niiden parantamiseksi.


Lisäksi autamme laatimaan asiakaspolkukartan, joka auttaa sinua ymmärtämään ja kehittämään asiakaskokemusta myös jatkossa.


Palvelumme sopii kaikenlaisille palveluille ja kaikenkokoisille yrityksille. Olitpa sitten yrittäjä, asiantuntija tai tuotevastuullinen, niin annamme sinulle suorasanaisen ja rehellisen palautteen palvelusi tilasta ja sen mahdollisuuksista.


Älä jää arvailemaan, mitä asiakkaasi ajattelevat ja haluavat.

Ota yhteyttä ja tilaa Tarkastamo-palvelu jo tänään!





429 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page